نوروز مبارك

سال نو مبارك

سال 1384 با تمام فراز و نشيبهايش با پايان رسيد و سال 1385 آغاز شد، ولي آيا اين آغاز و آن پايان به واقع رويدادي پر اهميت است؟

واقعيت اين است كه اين نقطه گذاري ها و فاصله گذاري ها، مقاطعي قرار دادي است كه خود انسانها ايجاد كرده اند؛ ولي از اين مقاطع مي توان فوائد و بهره هاي بسياري را كسب كرد.قطعه قطعه كردن زمان، موقتاً بي نهايت بودن آن را به فراموشي مي سپرد و اين فرصت را ايجاد مي كند كه در يك زمان تعيين شده، داراي آغاز و پايان معين، برنامه ريزي كنيم، اقدام كنيم و ارزيابي كنيم.ولي اين مقاطع قراردادي تعيين شده تنها زماني مي تواند شكل واقعي به خود بگيرد كه رابطه خود را با مقاطع قبلي و بعدي خود برقرار نگاه دارد.

سال 1385 زماني شكل واقعي خود را مي يابد و داراي معنا مي شود كه با سال 1384 و 1386 پيوند بخورد و تداوم يكي در ديگري باشد.

پس نكته اول اينكه از گذشته به آينده پلي باید زد و با پايان يك سال همه چيز را پايان يافته تلقي نكرد.

تفاوت اصلي سالهاي شمسي با ساير تاريخهاي تعيين شده بشري، پيوند خوردن آن با واقعيت هاي طبيعت است، ويژگي اي كه هيچيك از تاريخهاي ديگر دار نيستند.تغيير نو سال شمسي در عين حال همراه تغيير فصل است و آن هم تغيير فصلي معني دار! يعني پايان زمستان و آغاز بهاري ديگر.تداوم و استمرار در چرخه نوين و بدون شك در سمت و سويي كامل تر.

پس نكته دوم  ، پيروي از سنت طبيعت است؛ زمستاني را به بهار تبديل كنيم و تغييرات را به سوي كمال و زيبايي رهنمون سازيم.

با آروزي شادكامي و موفقيت های بسیار براي دوستان در سال جدید.